Frågor & svar

Här hittar du vanliga frågor och svar som våra kunder frågat. Kolla gärna om svaret på din fråga finns här, tveka inte att kontakta oss annars.

Fönsterputsning

Hur fungerar ert fönsterputs-abonnemang?

Vi erbjuder något som vi kallar för fönsterputs-abonnemang.
Det innebär att vi kommer 4-6 gånger om året och putsar fönsterna.
Då kommer vi per automatik på en månadsintervall och putsar utvändigt, till exempel februari, maj, augusti och november.
Om man någon av dessa månader önskar även invändig puts så kontaktar man oss för bokning av en tid innan den aktuella månaden.

Efter vi har putsat utvändigt så lägger vi en lapp i brevlådan med datum, och namn på putsaren som utfört jobbet.
Abonnemanget har ingen bindningstid eller uppsägningstid, och vi fakturerar efter varje utförd puts.

Avbokning eller förändring av sin utvändiga abonnemangsputs måste göras senast 7 dagar innan den schemalagda putsmånadaden.
Om man tackar nej till puts (eller gör ändringar som gör att vi inte kan putsa vid det tillfället), när fönsterputsaren är på plats tillkommer en installationsavgift på 225kr (inkl moms, ej RUT-avdrags berättigat).

Det regnar eller snöar och ni putsar i alla fall?

-Varken regn eller snö gör att dina fönster blir smutsiga, det är värre om det blåser kraftigt. Vid kraftig nederbörd eller vind ställer vi in arbetet för att inte riskera arbetsskador.

Det finns repor på mina fönsterrutor, vad gör jag?

-Nyare fönster från mitten av 1990-talet och framåt kan vara extra repkänsliga om de är belagda med skydd för UV-ljus. Om du har fått mängder av smårepor bör du reklamera detta till tillverkaren av fönstret. Vi använder de mest skonsamma verktygen och våra fönsterputsare är utbildade på att inte repa fönster.

Behöver jag vara hemma när ni kommer?

-Nej, ni behöver inte vara hemma när vi putsar abonnemangsputs utvändigt.

Är all er personal försäkrade?

-Ja, all vår personal är försäkrade.

Övriga frågor

Hur sker betalningen?

Betalning sker via faktura. Fakturan skickas hem till dig efter att arbetet är genomfört.

Är ni försäkrade, exempelvis om något skulle gå sönder?

Vi har full försäkring som täcker eventuella skador på egendom.

Vad är RUT-avdrag?

Läs allt du behöver vet om RUT-avdrag på skatteverkets hemsida.

Hur avbokar jag?

Avbokning sker minst 24 timmar innan inbokad tid, och sköts enklast vi mail eller telefon: info@stadax.nu, 042-490 8000

Behöver jag ha städutrustning hemma?

Nej, vi tar med oss allt som behövs själva, du behöver inte tänka på något.

Kan jag använda mig av RUT-avdrag?

Läs allt du behöver vet om RUT-avdrag på skatteverkets hemsida.

Jag behöver hjälp med en tjänst som inte beskrivs på hemsidan. Går det?

Vi lägger stor vikt på flexibilitet och anpassar oss gärna efter kunders behov. Kontakta oss med en förfrågan på den tjänst du söker, så kommer vi göra vårt yttersta för att hjälpa dig!

Vad kostar uppdraget?

Vi kan inte sätta fasta priser på våra tjänster utan sätter pris efter uppdrag. Läs mer om våra tjänster och begär en offert.

Hur anmäler jag mig till e-faktura?

Du anmäler dig direkt genom din internetbank. Sök på “Städ o fönsterputs dax i Väst Sverige AB” för att hitta oss. För mer information om hur e-faktura fungerar, kontakta din bank.

Viktig notis

Vi på Städax tar utvecklingen av coronaviruset/covid-19 på största allvar.

Enligt vår handlingsplan så får anställda som upplever symptom på förkylning eller influensa inte utföra arbete, utan en riskbedömning i varje enskilt fall utförs.

Om du som privatkund nyligen har varit i ett riskområde eller upplever förkylning eller influensa-symptom, och har en invändig fönsterputs bokad inom en 2 veckors period, önskar vi att du tar kontakt med oss.