Aktuellt


Nytt kundtjänstnummer

november 13, 2019

Vi har bytt växelsystem efter utbildningen den 9 oktober 2019.
Vid samtal från oss syns därför numera vårt nya nummer, 010-434 80 00, på er display.
Vårt gamla nummer är vidarekopplat till det nya och går fortfarande att ringa.

Funderar ni på att boka puts inför jul?
Mejla oss på kundtjanst@stadax.nu eller ring på 010-434 80 00

Läs mer

Kundtjänst och kontoret stängt den 6/12 för konferens

november 11, 2019

Fredagen 6 december har växeln och kundtjänst stängt på grund av konferens.
Vi ber er ha överseende med detta och önskar er välkomna åter igen måndagen 9 december. Växeln öppnar då som vanligt klockan 08:00.
Ni är varmt välkomna att höra av er till oss per mejl så svarar vi så snart vi kan!

Läs mer

Uppstartsmöte

oktober 2, 2019

Igår hade vi uppstartsmöte på kontoret i Falkenberg och vi är nu hundra procent redo för hösten och de utmaningar som nederbörd och kylan kan föra med sig.
Vi önskar er en fin start på hösten och ser fram emot att få hjälpa er med fönsterputs!

På bild nedan ser vi vår driftchef Donny för privata sektorn tillsammans med putsarna från hans avdelning.

Läs mer

Kundtjänsten tillfälligt stängd 19/9

september 19, 2019

På grund av att kontorshotellet där vår kundtjänst sitter har haft inbrott håller kundtjänsten stängt under ett par timmar. Vi hoppas kunna öppna upp igen så snart som möjligt.

Läs mer

Kundtjänst och kontoret stängt 9/10 för utbildning

september 16, 2019

Onsdagen den 9 oktober har vår växel stängt på grund av utbildning.
Vi ber er ha överseende med detta och önskar er välkomna åter igen torsdagen den 10 oktober då växeln öppnar klockan 08:00 som vanligt.
Ni är varmt välkomna att höra av er till oss per mail så svarar vi så snart vi kan.

Läs mer

Nya medarbetare!

september 6, 2019

I Göteborg har vi tillsatt en ny driftchef, vi välkomnar Nicklas Nilsson till vårt härliga gäng.
Nicklas har jobbat inom branschen i många år och har för något år sedan även varit med och arbetat med vår miljöpolicy. Nicklas gör att vi breddar våra områden för putsning, framöver hoppas vi kunna ta emot fler privatkunder och företagskunder i Göteborgsregionen.

I Falkenberg välkomnar vi Emma Johansson till kundtjänst.
Förutom att finnas för er kunder och svara på era samtal och e-mail kommer Emma även att hjälpa till med hemsidan, sociala medier och fotografering av uppdrag, så att Ni får se hur det vi gör ser ut.
Emma bidrar till att kundtjänsten framöver alltid är bemannad med två personer så att vi kan hjälpa er så snabbt vi kan.

Läs mer

Vi ber om ursäkt!

juli 11, 2019

Vi ber om ursäkt!

Just nu ligger vi efter med våra uppdrag på privata putsningar i Halmstad, Smålandsstenar och några små orter till. Vi arbetar hårt för att ni alla ska få rena fönster så fort som möjligt.

Vi håller även på med rekrytering för att lösa problemen framöver men vi sätter höga krav på våra fönsterputsare och det gör att det kommer ta lite längre tid, det är för att vi vill att våra kunder ska få det bästa.

Vi önskar er en härlig sommar även om fönsterputsningen har fått dröja lite.

Läs mer

Medarbetarna om Städax

december 14, 2017

Medarbetarna är Städax viktigaste resurs och nyckeln till framgången. Med bravur efterlever de de slagkraftiga ledord som ägarna Joel och Sebastian har förankrat hos dem: “vi är kvalitet”, “inga fönster är för svåra att putsa”, “när inte bara utsidan räknas.”

Städax är uppdelat i regionerna norra, södra och västra. Alla tre arbetslag består av kompetenta medarbetare med lång erfarenhet inom branschen. Utöver fönsterputs har Städax en viktig specialavdelning som inte ska glömmas bort – ett par medarbetare som sysslar med övriga tjänster som flyttstädning, mattvätt och golvvård. Men av de totalt 30 anställda utgör de 24 fönsterputsarna den största gruppen.

 

Trivs för bra för att starta eget

Caspar Brentegani är en av Städax fantastiska fönsterputsare. Caspar har 17 års erfarenhet av branschen och har varit på Städax i två år.

I början var de höga höjderna en utmaning, men nu har han hållit på så länge att han inte ägnar dem en tanke uppe i skyliften. Nu är det tuffaste med jobbet istället att han får vara hemifrån en del, menar Caspar som har familj i Helsingborg. “Oftast åker man iväg med sitt team och slutför jobbet på ett par dagar,” förklarar han.

Men det är också det som gör att han trivs så bra med sitt jobb. Det är omväxlande, socialt och ger mycket utrymme för att ha roligt med kollegorna. Dessutom innebär jobbet mycket frihet och eget ansvar. Caspar kan inte se sig själv göra någonting annat: “visst har jag funderat på att starta eget, men jag trivs för bra här.”

 

 

En konst att putsa fönster snyggt och effektivt

Som medarbetare på Städax värderas det högt att vara social, arbetsvillig och lojal mot gruppen. Caspar poängterar att det inte är ett jobb som passar alla. Att putsa fönster kan verka lätt, men alla har inte den rätta knycken. Det är en konst att putsa fönster snyggt och effektivt samtidigt som man levererar ett bra kundbemötande.

Lyckligtvis är Joel och Sebastian peppande chefer som gör jobbet enklare för sina medarbetare. “De är särskilt duktiga på problemlösning och konflikthantering,” tycker Caspar och hans kollegor. Det är viktigt att det understryks att alla ska ta sitt ansvar och tänka på gruppens bästa, för det är trots allt ett lagarbete.

Ljus framtid för företaget

Vad gör Städax till de bästa fönsterputsarna då? Bland annat har de den signifikativa fördelen att de är inriktade både på offentlig och privat sektor. Företaget breddar sig inom nya marknader och hänger med i innovativa tekniker som gör putsningen snabbare, säkrare och bättre. Därför ser medarbetarna lika ljust på företagets framtid som cheferna.

Framför allt är det den långa erfarenheten och lojaliteten hos medarbetarna som utmärker Städax. Den ständiga ruljangs på personalen som man kan bevittna hos många konkurrenter finns inte. “De som börjar här stannar eftersom de trivs så pass bra,” konstaterar Caspar.

Läs mer

Kontoret stängt för utbildning 10/11

Fredag den 10 november har vår växel stängt på grund av utbildning.
Vi ber er ha överseende med detta, och hälsar er välkomna åter på måndag den 13 november då vi öppnar växeln kl 08.00 som vanligt.

Ni är varmt välkomna att höra av er till oss via mail, så svarar vi så snart vi kan.

Läs mer

En vanlig dag på jobbet

De viktiga medarbetarna är ett återkommande tema på Städax. Denna gång ska ni få en glimt av deras vardag och konkreta arbetsuppgifter. Hur ser en typisk arbetsdag ut för en fönsterputsare på en av Sydsveriges största fönsterputsfirmor?

Ute på fältetVeckoresor eller en-dags-jobb på hemmaplan

En oktobermorgon på kontoret i Helsingborg är medarbetaren Caspar, känd från föregående artikel, på väg till Väla Centrum för att putsa fönster i trappuppgångar. Det är ett uppdrag som kräver en person och tar ett par timmar, därför tillåts man vara flexibel. “Man har sin veckokvot av putsning som man ska uppnå och hur man löser det bestämmer man själv,” berättar Caspar.

Andra uppdrag är mer tids- och resurskrävande. En arbetsdag då hela gänget, fyra personer, åker iväg tillsammans startar på kontoret vid 6.30. De sätter sig i bilen och kör till dagens eller veckans destination. Under tiden passar de på att planera och koordinera arbetet så att alla vet vad de ska göra när de är på plats, innan de delar upp sig två och två och sätter igång.

En av de städer de besöker frekvent är Jönköping, där de bor på lägenhetshotell ett par dagar för att slutföra jobben. Det är ett socialt yrke ur många aspekter och man kommer de andra medarbetarna väldigt nära – vilket “nästan bara är positivt,” som de konstaterar skrattandes.

En bra putsare ser skillnad på olika fönster

Vad ska man tänka på när man putsar fönster professionellt då? Först och främst ska man alltid ha attityden att “inga fönster är för svåra att putsa.” Vidare är något som kännetecknar en bra fönsterputsare att man identifierar fönstrets karaktär fort och därmed vet hur det ska öppnas och hanteras. Därefter lämnar man ett glänsande resultat med fönsterbågen fri från vattenrester, potentiella rinningar och fläckar.

Det är också viktigt att man anpassar sig efter nya tekniker och ny utrustning. Innovationer som förbättrar och förenklar arbetet kommer ständigt och det är det som gör yrket så varierande. Renvattensystemet Eco-Cleaning som har tillämpats sedan ett par år tillbaka och det nya nervkittlande reparbetet (kortfattat: hänga i sele och kasta sig ut för takkanten) är två exempel på detta. Som medarbetare får man hänga med i dessa spännande utvecklingar och möjligheter att lära sig nya saker.

Det är värt att lägga lite extra tid – det får du igen

En annan del av vardagen som fönsterputsare, och minst lika viktig som utförandet av jobbet, är kundbemötandet. Det är lätt att man går in i sitt jobb och glömmer kunden, men attityden och kommunikationen måste vara serviceminded från första sekund. Eftersom firman åtar sig att även putsa insidan av fönstren kommer de väldigt nära kunden och ambitionen är att det ska vara ett nöje att träffa Städax personal.

Det är genom det särskilda fokuset på serviceinriktning som Städax har nischat sig. Deras värdegrund tar avstamp i attityden att kvalitet är A och O. “Det är värt att lägga lite extra tid ute hos kunden – det får du igen,” understryker medarbetarna.

Den personliga service som medarbetarna erbjuder har visat sig vara väl värt den extra ansträngningen. Många av de kunder de har idag hänger kvar sedan förnyelsen 2009 – och företaget växer så det knakar.

Läs mer